گروه برهان

گروه برهان ارائه دهنده خدمات مالی، مالیاتی و آموزش

گروه برهان

گروه برهان ارائه دهنده خدمات مالی، مالیاتی و آموزش

تکلیف مجلس به سازمان امور مالیاتی برای راه اندازی سامانه مودیان

سازمان امور مالیاتی موظف شد حداکثر ظرف مدت ۱۵ ماه از تاریخ لازم‌الاجرا شدن قانون «پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان»، سامانه مودیان را راه‌اندازی و امکان ثبت نام مودیان در سامانه و صدور صورتحساب الکترونیکی را از طریق سامانه مزبور فراهم کند.

نگاهی به مفاهیم مالیات بر ارزش افزوده

چند سالی است مالیات بر ارزش افزوده وارد زندگی مردم شده، دیگر تنها اقشار و اصناف خاصی مودی مالیات نیستند؛ بلکه کل افراد جامعه به نوعی درگیر مسائل مالیاتی، پرداخت و دریافت آن هستند.

مالیات ها و عوارض ارزش افزوده

ماده ۴۲- مالیات نقل و انتقال انواع خودرو به استثناء ماشینهای راهسازی، کارگاهی، معدنی، کشاورزی، شناورها،موتورسیکلت و سه چرخه موتوری اعم از تولید داخل یا وارداتی، حسب مورد معادل یک درصد 1%(قیمت فروشکارخانه) داخلی و یا (یک درصد) 1%مجموع ارزش گمرکی و حقوق ورودی آنها تعیین میشودمبنای محاسبه این مالیات،به ازاء سپری شدن هر سال از سال مدل خودرو و حداکثر تا شش سال به میزان سالانه ده درصد (10%) و حداکثر تاشصت درصد (60%) تقلیل مییابد.

عرضه کالاها و ارائه خدمات زیراز پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف می باشند

عرضه کالاها و ارائه خدمات زیر و همچنین واردات آنها حسب مورد از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف می باشند. در ادامه مطلب می توانید لیست این کالا و خدمات را بطور کامل مطالعه بفرمایید.

انواع حسابرسی

1- حسابرسی صورتهای مالی: هدف این نوع حسابرسی این است که حسابرس بتواند درباره اینکه صورتهای مزبور از تمام جنبه های بااهمیت طبق استانداردهای حسابرسی تهیه شده است یا خیر. تایید وجود، ارزشیابی، مالکیت، کامل بودن و نحوه ارائه و افشا اهداف کلی حسابرسی اقلام مندرج در صورتهای مالی است.