گروه برهان

گروه برهان ارائه دهنده خدمات مالی، مالیاتی و آموزش

گروه برهان

گروه برهان ارائه دهنده خدمات مالی، مالیاتی و آموزش

بدهی مالیاتی و بیمه ای مانع واگذاری شد

علی ربیعی وزیر پیشین تعاون، کار و رفاه اجتماعی سال گذشته وعده داد که ۱۵۰ شرکت وابسته به شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری به بخش خصوصی واگذار شود؛ وی تیرماه امسال نیز اعلام کرد که تا پایان امسال ۶۰ شرکت وابسته به شستا واگذار خواهد شد.

ابلاغ جدول ضرایب تشخیص درآمد مشمول مالیات عملکرد سال 1396 جهت اجرا در ادارات امور مالیاتی مستقر در شهرستانهای تهران

به استناد مفاد قسمت اخیر تبصره ماده 97 اصلاحی قانون مالیاتهای مستقیم مصوب 31/04/1394 و در اجرای مقررات بند (الف) ماده 154 قانون مالیاتهای مستقیم مصوب 27/11/1380، به پیوست یک عدد لوح فشرده (CD) مجموعه ضرایب مالیاتی عملکرد سال 1396 حوزه تهران مصوب کمیسیون تعیین ضرایب مالیاتی، به انضمام فهرست اصلاحات و تغییرات ضرایب مالیاتی عملکرد سال 1396 نسبت به عملکرد سال 1395 ( در قالب 256 ردیف و 50 صفحه ) به منظور اجرا در ادارات امور مالیاتی تابعه مستقر در شهرهای تهران، شمیرانات و ری، ابلاغ می­گردد. ضمنا در خصوص مجموعه یاد شده، توجه ادارات امور مالیاتی و مراجع حل اختلاف مالیاتی را به نکات ذیل جلب و مقرر می­دارد.

تأیید صحت اظهارنامه مالیاتی با دستگاه کارتخوان

عبدالرضا مصری با اشاره به اینکه قرار است از سال آینده از دستگاه‌های کارتخوان بانکی مالیات دریافت شود، اظهار داشت: کارتخوان روش صحت عملیات مالی شخصی است که داد و ستد انجام می‌دهد، به خود کارتخوان فی نفس هیچ مالیاتی تعلق نمی گیرد، همه مردم در حال حاضر کارت دارند و برابر کارت خرید و فروش برای امور زندگی روزانه انجام می دهد.

معافیت بر ارزش افزوده اصلاح خواهد شد

محمدرضا پورابراهیمی امروز در نشست شورای گفت‌وگوی دولت با بخش خصوصی اظهار کرد: جایگزینی عملکرد دولت در بخش اقتصادی باید طراحی شود. در شرایط حال حاضر برای دور زدن تحریم‌ها به یاری اتاق بازرگانی نیاز احساس می‌شود. همچنین توافق ما در کمیسیون اقتصادی با وزیر سابق اقتصاد این بود که نرخ مالیات کاهش پیدا کنند.

طرح مالیات بر عایدی املاک اعلام وصول شد

احمد امیرآبادی عضو هیئت رییسه مجلس در نشست علنی چهارشنبه، ۷ شهریور مجلس شورای اسلامی موارد اعلام وصول شده را قرائت کرد که طرح الحاق ماده مقابله با سوداگری و کاهش التهابات بازار مسکن به قانون مالیات‌های مستقیم یکی از آن موارد بود.